Braiderky a kočky moje milé - v kategórii X-Pression Ultra Braid a Double pack pre-stretched nájdete krásne a veľa nových farieb veľmi kvalitné a braiderkami veľmi obľúbené naše africké 100% kanekalony, ktoré mi práve prišli ešte teplé z pekárne :-)) Leto a braidovacia sezóna v plnom prúde - kuk tam a objednávajte. Tiež super fixačné, stylingové gely a kozmetika na kučeravé vlásky na Vás čaká u mňa. :-) Vaša Awa

Obchodné podmienky

obchodnej spoločnosti Africké Vlasy s. r. o. so sídlom Záhradnícka 46/A, 821 08 Bratislava - Ružinov, Slovensko (EÚ), IČO: 54 808 308, zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka číslo 163246/B, ako prevádzkovateľa a predajcu tovaru prostredníctvom tohto internetového obchodu (e-shopu) "Africké Vlasy" na internetovej stránke www.africkevlasy.sk.

I. Základné ustanovenia

1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) obchodnej spoločnosti Africké Vlasy s. r. o. so sídlom Záhradnícka 46/A, 821 08 Bratislava - mestská časť Ružinov, Slovensko (EÚ), IČO: 54 808 308, zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka číslo 163246/B (ďalej len „Predávajúci“) sú v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „občiansky zákonník“), zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“). Zároveň tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy uzatvárané medzi Predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej len "Kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu Predávajúceho na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho (ďalej len "kúpna zmluva"). Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na on-line platforme umiestnenej na internetovej adrese www.africkevlasy.sk (ďalej len "e-shop"), a to prostredníctvom rozhrania a systému tejto webovej stránky (ďalej len "webové rozhranie obchodu").

1.2 Kontaktné údaje Predávajúceho:

  • obchodné meno: Africké Vlasy s. r. o.
  • sídlo: Záhradnícka 46/A, 821 08 Bratislava - mestská časť Ružinov, Slovenská Republika (EU)
  • IČO: 54 808 308
  • DIČ: 2121798470
  • IČ DPH: SK2121798470
  • Prevádzka: Bulharská 70, 821 04 Bratislava - mestská časť Ružinov.
  • Telefón: +421 905 854 266
  • E-mail: info@africkevlasy.sk

1.3 Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava   

Odbor výkonu dozoru, ba@soi.sk, tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04, fax č. 02/58 27 21 70

http://www.soi.sk, http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

1.4 Tieto obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od Predávajúceho je právnická osobou alebo osoba, ktorá koná pri objednávaní tovaru, v rámci svojej podnikateľskej činnosti, alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania.

1.5 Tieto obchodné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy v písomnej forme, v ktorej budú dohodnuté podmienky odlišné od týchto obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými podmienkami v ich aktuálnom znení. Novo dohodnuté obchodné podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby a pod.) a právnymi predpismi Slovenskej republiky a EÚ.

1.6 Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku. Znenie týchto obchodných podmienok môže Predávajúci priebežne meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

1.7 Na účely týchto obchodných podmienok sa doplnkovou zmluvou rozumie zmluva, pri ktorej Kupujúci nadobúda tovar alebo je mu poskytovaná služba, ktorá súvisí s predmetom danej kúpnej zmluvy, pokiaľ je dodávaný tovar alebo poskytovaná služba Predávajúcim alebo treťou stranou na základe ich dohody.

II. Zákaznícky účet

2.1 Na základe registrácie Kupujúceho vykonanej v internetovom obchode na webovej stránke www.africkevlasy.sk môže Kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu cez používateľské rozhranie (ďalej len „zákaznícky účet"). Zo svojho zákazníckeho účtu môže Kupujúci vykonávať objednávanie tovaru, pristupovať do košíka a spravovať svoje objednávky. Kupujúci však môže vykonať objednanie tovaru tiež aj bez registrácie priamo z webového rozhrania internetového obchodu.

2.2 Pri registrácii do zákazníckeho účtu cez webové rozhranie a pri objednávaní tovaru je Kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje nutné k predaju a dodaniu tovaru. Údaje uvedené kupujúcim v používateľskom účte a pri objednávaní tovaru je Kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené Kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú Predávajúcim považované za správne.

2.3 Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť, ohľadne informácií potrebných na prístup do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu akýmkoľvek tretím osobám.

2.4 Predávajúci môže zrušiť používateľský zákaznícky účet, a to najmä v prípade, keď Kupujúci svoj používateľský účet nevyužíva viac ako 2 roky, či v prípade, keď Kupujúci poruší svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy alebo týchto obchodných podmienok.

2.5 Kupujúci berie na vedomie, že požívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwérového a softwérového vybavenia Predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardwérového a softwérového vybavenia tretích osôb vrátane poskytovateľa služby a priestoru e-shopu resp. poskytovateľa webhostingu a registrátora domény www.africkevlasy.sk.

III. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy

3.1 Kúpna zmluva sa uzatvára na základe návrhu, ktorý zasiela Kupujúci Predávajúcemu vo forme vyplneného a odoslaného formulára prostredníctvom internetovej stránky Predávajúceho, ktorému zaslal návrh na jej uzatvorenie ako vytvorenú objednávku. Predmetom zmluvy je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného Kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len "objednávka").

3.2 Kupujúci realizuje objednávku tovaru týmito dvomi spôsobmi:

  • prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, po predchádzajúcej registrácii v internetovom obchode cez webové rozhranie,
  • vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.

3.3 Pri zadávaní objednávky si Kupujúci vyberie konkrétny tovar, počet kusov tovaru, ponúkaný spôsob platby a druh doručenia tovaru.

3.4 Pre objednanie vybratého tovaru vyplní Kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:

  • objednávanom tovaru (objednávaný tovar "vloží" kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
  • spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a
  • informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru.

3.5 Pred odoslaním objednávky Predávajúcemu je Kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil a to i s ohľadom na možnosť Kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do tejto objednávky. Objednávku odošle Kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo Odoslať objednávku s povinnosťou platby. Údaje uvedené v objednávke Kupujúcim sú Predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie Kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami a zároveň aj s Reklamačným poriadkom e-shopu.

3.6 Po potvrdení a odoslaní objednávky zo strany Kupujúceho bude zaslaná automaticky generovaná správa o prijatí objednávky do elektronického systému Predávajúceho a zároveň aj rovnaká správa na e-mailovú adresu Kupujúceho (ďalej len "potvrdenie prijatia objednávky"), pričom toto potvrdenie je automatické a zároveň sa aj považuje za uzatvorenie zmluvy na diaľku medzi Kupujúcim a Predávajúcim. V prípade potreby je možné, že na e-mailovú adresu Kupujúceho môžu byť zasielané všetky dodatočné informácie ohľadne jeho objednávky vrátane potrebných príloh. 

3.7 Zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim (uzavretie kúpnej zmluvy) vzniká doručením tohto prijatia objednávky tzv. akceptácie návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy (ďalej len "akceptácia objednávky"), ktoré je Predávajúcim zaslané Kupujúcemu automaticky elektronickou poštou zo systému e-shopu, a to na uvedenú e-mailovú adresu Kupujúceho. 

3.8 Akceptácie objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, druh vybratej dopravy a doručenia tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru na dohodnuté miesto doručenia pre Kupujúceho a tiež aj ďalej údaje o Predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.

3.9 Predávajúci jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávky Kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak, že:

  • o hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o obchodnom mene a sídle Predávajúceho informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho a v čl. 1 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o telefónnom čísle Predávajúceho a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt Kupujúceho s Predávajúcim, najmä adresu jeho elektronickej pošty (e-mail) a číslo faxu, ak ich má, informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho a v čl. 1 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o adrese Predávajúceho, na ktorej môže Kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v čl. 1 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty (ak sa aplikuje) a všetkých ostatných daní, alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že Kupujúci ich bude povinný uhradiť, informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa Predávajúci zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov Kupujúceho informoval v príslušných článkoch týchto obchodných podmienok, alebo na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o informácii o práve Kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 10 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval v čl. 10 a v prílohe týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho; Predávajúci zároveň poskytol samotný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy ako prílohu týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o informácii, že ak Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru Predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku"), ak odstúpi od kúpnej zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty, informoval v čl. 10 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o povinnosti Kupujúceho uhradiť Predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 10 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, ak Kupujúci odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil Predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku informoval v čl. 11 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o okolnostiach, za ktorých Kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 11 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o poučení o zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa ust. § 622 a 623 Občianskeho zákonníka informoval v sekcii Reklamačný poriadok, ktorá je umiestnená na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho (nájdete ju tu),
  • o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo Predávajúcim podľa prísnejších zásad ako ustanovuje ust. § 502 Občianskeho zákonníka, ak ju výrobca alebo Predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných Kupujúcemu po predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc poskytuje, informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho a čl. 11 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa Predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže Kupujúci s nimi oboznámiť alebo získať ich znenie, informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania zmluvy informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho a v týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
  • o minimálnej dĺžke trvania záväzkov Kupujúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre Kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho a v týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o povinnosti Kupujúceho zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť Predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre Kupujúceho takýto záväzok, informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho a v týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to vhodné informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho a v týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých Predávajúci vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho a v týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
  • o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa Predávajúci zaviazal tento systém využívať, informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho a v týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o potrebných úkonoch na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto potrebné úkony popísal v týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
  • o tom, že kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe u Predávajúceho a je Kupujúcemu dostupná po tom, ako si ju Kupujúci písomne vyžiada, informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho a v týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho,
  • o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk, informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho a v týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho.

3.10 V prípade, že niektorú z požiadaviek na tovar uvedenú v objednávke nemôže Predávajúci splniť, zašle Kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu informáciu o aktuálnej nedostupnosti vybratého tovaru a prípadne aj zmenenú ponuku s alternatívnym tovarom. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzatvorená potvrdením Kupujúceho o prijatí tejto novej ponuky Predávajúcim na jeho e-mailovú adresu uvedenú v čl. 1 týchto obchodných podmienkach.

3.11 Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (druh a množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladaných nákladoch na dopravu apod.) požiadať Kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne e-mailom alebo telefonicky).

3.12 Všetky objednávky prijaté Predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, dokiaľ nie je Kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky Predávajúcim (akceptácia objednávky). Kupujúci do prijatia oznámenia o akceptácii objednávky, môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónne číslo alebo e-mailom na adresu Predávajúceho, ktoré sú uvedené v čl. 1 týchto obchodných podmienkach.

3.13 V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane Predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je Predávajúci povinný dodať Kupujúcemu tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu ani v prípade, že Kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok (čo sa nepovažuje za uzavretie zmluvného vzťahu). Predávajúci informuje Kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu telefonicky alebo e-mailom a môže zaslať Kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu zmenenú navrhovanú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí Kupujúcim na e-mailovú adresu Predávajúceho.

IV. Informácie o tovare a cenách

4.1 Zobrazená kúpna cena za tovar na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu www.africkevlasy.sk, ktorá je prevádzkovaná Predávajúcim, je konečná a je vrátane Dane z pridanej hodnoty, nakoľko Predávajúci je platcom DPH. Nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky obchodné a iné akcie platia do vypredania zásob, ak pri danom tovare nie je uvedené inak.

4.2 Právom Predávajúceho je kedykoľvek upraviť predajnú cenu tovaru, ktorá je uvedená na internetovej stránke tohto elektronického obchodu www.africkevlasy.sk, ktorý je v prevádzke Predávajúceho. Takáto zmena sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte neprišlo k dodaniu tovaru.

4.3 Informácie o druhu a type tovaru, vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a popisu jeho hlavných vlastností a využitia, sú uvedené pri jednotlivých tovarov v katalógu tohto internetového obchodu v jeho webovom rozhraní. Ceny tovaru sú uvedené už s daňou z pridanej hodnoty, pretože prevádzkovateľ tohto on-line obchodu je platcom DPH (v zmysle zákona o DPH je povinný odvádzať DPH a teda ceny sú uvedené s DPH) vrátane všetkých súvisiacich poplatkov, avšak bez nákladov za dopravu tovaru Kupujúcemu ani nákladov na vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený poštou. Náklady na dopravu sú dodatočne vypočítané a pripočítané k celkovej cene za vybraté tovary v časti košíka Doprava & platba. Náklady na spätné doručenie tovaru, ak nemôže byť vrátený obvyklou cestou poštou bezplatne, sú hradené na náklady Kupujúceho. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode.

4.4 Všetky prezentácie tovarov umiestneného v katalógu internetového obchodu sú informatívneho charakteru a Predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.

4.5 V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru do jednotlivých krajín v rámci spoločného hospodárskeho priestoru EÚ aj mimo neho. Informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru do jednotlivých vybratých členských krajín EÚ a mimo nich, ktoré aktuálne ponúkame, sú uvedené v sekcii košíku Doprava & platba. Aktuálne ponúkame dodanie objednaného tovaru okrem Slovenska a Českej republiky aj do Maďarska, Rakúska, Nemecka, Belgicka, Poľska, Rumunska, Bulharska, Dánska, Holandska, Chorvátska, Slovinska, Írska, Švajčiarska a Veľkej Británie.

4.6 Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru (zľavnený a akciový tovar) vrátane zľavy z ceny dopravy tovaru Kupujúcemu nemožno navzájom kombinovať, ak sa nedohodne Predávajúci s Kupujúcim inak.

4.7 Kúpna cena za tovar, ktorá bola dohodnutá v kúpnej zmluve medzi Kupujúcim a Predávajúcim je uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len "kúpna cena"). V prípade ak je kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia objednávky vyššia ako cena za identický tovar uvedená v ponuke elektronického obchodu v čase odoslania objednávky Kupujúcim, Predávajúci doručí Kupujúcemu elektronickú správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za návrh Predávajúceho na uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí Kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu novej kúpnej zmluvy.

4.8 Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru v hotovosti, resp. platobnou kartou pri osobnom prevzatí tovaru, dobierkou v mieste dodania tovaru alebo bezhotovostným prevodom či platobnou kartou cez elektronický platobný portál vopred pred dodaním tovaru na účet Predávajúceho, uvedený v akceptácii objednávky alebo na internetovej stránke Predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru.

4.9 Pri zaplatení kúpnej ceny bezhotovostným prevodom na účet Predávajúceho alebo platobnou kartou cez elektronický platobný portál využívajúci internetový obchod www.africkevlasy.sk vopred pred dodaním tovaru, sa považuje za deň platby, okamih kedy bola plná kúpna cena za objednaný tovar pripísaná na účet Predávajúceho.

4.10 Povinnosťou Kupujúceho je zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru. Predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru Kupujúcemu, ak Kupujúci nezaplatí Predávajúcemu plnú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v splátkach.

4.11 Montáž, vynesenie tovaru a náklady s tým súvisiace, nie sú zahrnuté v kúpnej cene za tovar a Predávajúci tieto služby nie je povinný Kupujúcemu poskytnúť.

V. Platobné podmienky

5.1 Cenu tovaru a prípadné dodatočné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže Kupujúci uhradiť Predávajúcemu nasledovnými spôsobmi:

  • bezhotovostne prevodom na bankový účet Predávajúceho: 
    • IBAN: SK12 8330 0000 0022 0230 2524, (číslo účtu 2202302524/8330) SWIFT: FIOZSKBA, vedený vo Fio banka, a.s. (pre platby v mene EUR)
    • IBAN: SK90 8330 0000 0025 0230 2526, (číslo účtu 2502302526/2010) SWIFT: FIOZSKBA, vedený vo Fio banka, a.s. (pre platby v mene CZK)
  • bezhotovostne platobnou kartou (VISA, Maestro) / Google Pay / Apple Pay cez elektronický platobný portál na webe www.africkevlasy.sk,
  • v hotovosti alebo platobnou kartou (ak to daný typ doručenia tovaru dovoľuje) na dobierku v určenom mieste pri prebratí tovaru,
  • v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere vo vybratej výdajni zásielok (ak to výdajné miesto umožňuje),
  • v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere v našej prevádzke afro-salónu Africké Vlasy,
  • v hotovosti alebo platobnou kartou pri dodaní a osobnom prebratí od nášho kuriéra v rámci Bratislavy.

5.2 Spoločne s kúpnou cenou je Kupujúci povinný uhradiť Predávajúcemu náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej zmluvnej výške. Ak nie je ďalej výslovne uvedené inak, kúpnou cenou sa ďalej rozumejú aj náklady spojené s dodaním tovaru.

5.3 V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 5 dní od uzavretia kúpnej zmluvy. Po uplynutí tejto doby splatnosti a neuhradení plnej zmluvnej ceny tovaru Kupujúcim, táto vytvorená objednávka automaticky zaniká a zaniká aj daný zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim. Ak bude Kupujúcemu zaslaný e-mail s výzvou k platbe, táto lehota sa automaticky predlžuje o ďalšie 3 dni, kedy môže Kupujúci túto kúpnu cenu bezhotovostne uhradiť. Ak tak neurobí ani následne, zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim automaticky zaniká. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby pre správne spárovanie platby s vytvorenou objednávkou. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok Kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej plnej čiastky na účet Predávajúceho.

5.4 V prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí objednaného tovaru. V prípade bezhotovostnej platby platobnou kartou bude Kupujúci presmerovaný na platobnú bránu, kde po zadaní potrebných údajov a úspešnej autorizácii transakcie prebehne platba okamžite. V prípade platby prostredníctvom platobnej brány postupuje Kupujúci podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb.

5.5 Podľa zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice je Predávajúci alebo ním poverený obchodný partner povinný vystaviť Kupujúcemu účtenku ako doklad o zaplatení v prípade platby v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom prebratí tovaru cez platobný terminál Predávajúceho alebo jeho povereného obchodného partnera. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online, v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín. Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je to tak stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, alebo je Kupujúcim právnická osoba, vystaví Predávajúci ohľadom platieb uskutočnených na základe kúpnej zmluvy alebo objednávky Kupujúcemu daňový doklad - faktúru.

VI. Preprava a dodanie tovaru

6.1 Objednaný tovar je Kupujúcemu doručený:

  • na adresu určenú Kupujúcim v objednávke kuriérom alebo inou dodacou službou,
  • prostredníctvom výdajne zásielok na adresu výdajne, ktorú kupujúci určil v rámci svojej objednávky,
  • prostredníctvom doručenia zásielky slovenskou poštou alebo poštou iného štátu, 
  • osobným odberom v prevádzke Predávajúceho v Bratislave,
  • dodaním vlastným kuriérom na adresu v rámci Bratislavy.

6.2 Spôsob odoslania a dodania tovaru je vybratý v rámci vytvárania objednávky Kupujúcim a následne náklady na toto dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke Kupujúceho a v potvrdení objednávky Predávajúcim. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky Kupujúceho, nesie Kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

6.3 Ak je Predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené Kupujúcim v objednávke, je Kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní a zároveň aj uhradiť jeho cenu v plnej výške (ak nebola kúpna cena uhradená vopred pred dodaním tovaru). V prípade, že je z dôvodov na strane Kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je Kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

6.4 Pri prevzatí tovaru od prepravcu je Kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek porušení na obale toto bezodkladne oznámiť prepravcovi a zároveň aj Predávajúcemu telefonicky alebo e-mailom. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí Kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.

6.5 Predávajúci vystaví Kupujúcemu daňový doklad - faktúru. Daňový doklad je odoslaný na e-mailovú adresu Kupujúceho a/alebo daňový doklad je zároveň aj priložený k dodávanému tovaru, ktorý môže zároveň slúžiť aj ako Dodací list k dodanému tovaru alebo Dodací list je priložený ako samostatný dokument. Súčasťou dodávky tovaru je aj takýto doklad o kúpe odoslaný na e-mailovú adresu Kupujúceho, v ktorom sú uvedené údaje o Predávajúcom - obchodné meno a sídlo predávajúceho, dátum predaja, označenie výrobku (názov a množstvo výrobku) a kúpna cena (s uvedením ceny jednotlivého výrobku, cena za dopravu a zvolený typ platby a celková cena, ktorú Kupujúci zaplatil).

6.6 Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodné poškodenie či stratu tovaru prechádza na Kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal Kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.

6.7 Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upravovať zvláštne dodacie podmienky Predávajúceho, ak sú predávajúcim vydané a dohodnuté s Kupujúcim.

6.8 Pri každom tovare na internetovej stránke elektronického obchodu je uvedená obvyklá dostupnosť tovaru aj s termínom jeho expedície.

6.9 Predávajúci je povinný dodať vec Kupujúcemu bezodkladne, najneskôr však do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ sa nedohodli v kúpnej zmluve inak. Pokiaľ si túto povinnosť Predávajúci nesplnil, môže ho Kupujúci vyzvať, aby dodal vec v ním určenej primeranej dodatočnej lehote. Ak nedôjde k dodaniu veci ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, je Kupujúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.

6.10 Predávajúci je oprávnený vyzvať Kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.

6.11 Povinnosťou Kupujúceho je prevziať tovar na dohodnutom mieste, podľa kúpnej zmluvy alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len "miesto"). Kupujúci je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je Predávajúcim alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a Kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Časový rozsah“).

6.12 Pokiaľ Predávajúci dopraví tovar Kupujúcemu na miesto a v časovom rozsahu, je povinnosťou Kupujúceho prevziať tovar osobne, alebo zabezpečiť prevzatie tovaru osobou splnomocnenou kupujúcim. Kupujúci je povinný podpísať protokol o zaplatení kúpnej ceny, o doručení a o odovzdaní tovaru. Povinnosťou tretej osoby splnomocnenej na prevzatie tovaru je predložiť Predávajúcemu kópiu akceptácie objednávky. Okamihom doručenia tovaru Kupujúcemu sa tovar považuje za dodaný. Doručením tovaru Kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na miesto, jeho prevzatie Kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou Kupujúcim a podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru Kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.

6.13 Kupujúci môže skontrolovať obsah zásielky, obal tovaru a aj tovar, ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu Predávajúceho, napríklad kuriéra vybratej prepravnej spoločnosti. Pokiaľ bude zistená vada alebo nekompletnosť objednaného tovaru, je povinnosťou zástupcu Predávajúceho umožniť Kupujúcemu vyhotovenie záznamu o povahe a rozsahu vady tovaru, pričom správnosť potvrdí zástupca Predávajúceho. S takto vyhotoveným záznamom, doručeným Predávajúcemu, môže Kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle Reklamačného poriadku tohto e-shopu, ktorý nájdete tu, uplatniť reklamáciu vád tovaru u Predávajúceho alebo ním určenej osoby. Pokiaľ Kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s takto zistenými vadami, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu znáša Predávajúci.

6.14 V prípade nedodania tovaru Predávajúcim, je Kupujúci oprávnený v lehote uvedenej v týchto obchodných podmienkach, odstúpiť od kúpnej zmluvy a Predávajúci je povinný Kupujúcemu vrátiť už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní od okamihu doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy. Peňažné prostriedky sa prevedú na bankový účet, ktorý určí Kupujúci.

VII. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

7.1. Vlastnícke právo k tovaru nadobúda Kupujúci až úplným zaplatením kúpnej ceny za tovar.

7.2. Okamihom prevzatia tovaru Kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou Kupujúcim od Predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď Predávajúci umožní Kupujúcemu nakladať s tovarom a Kupujúci tovar neprevezme, prechádza na neho nebezpečenstvo škody na tovare.

VIII. Autorské práva

8.1 Autorské práva v rámci tohto internetového obchodu sa riadia Autorským zákonom č. 185/2015 Z.z. v jeho platnom znení.

IX. Práva a povinnosti predávajúceho

9.1 Predávajúci je povinný:

  • v prípade potvrdenia objednávky formou akceptácie je Predávajúci povinný dodať Kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, lehote, kvalite a zabaliť ho a zabezpečiť prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
  • zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
  • zaslať potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvalom nosiči, ako napríklad cez e-mail. Potvrdenie je povinný zaslať bezodkladne a musí obsahovať všetky informácie uvedené v bode 3.8. týchto obchodných a reklamačných podmienkach vrátane formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
  • najneskôr spolu s tovarom odovzdať Kupujúcemu v elektronickej alebo písomnej forme všetky potrebné doklady na prevzatie a užívanie zakúpeného tovaru a tak isto ďalšie doklady, ktoré sú predpísané platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky ako napríklad návod v slovenskom jazyku, dodací list, záručný list a daňový doklad.

9.2 Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny Kupujúcim za dodaný tovar v zmysle uzatvorenej kúpnej zmluvy a to buď vopred kartou alebo prevodom alebo na dobierku či pri osobnom prebratí objednaného tovaru na adrese prevádzky alebo pri doručení kuriérom.

9.3 V prípade nedostupnosti tovaru alebo vypredania zásob a Predávajúci nie je schopný dodať tovar Kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve, určenej týmito obchodnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je povinnosťou Predávajúceho ponúknuť Kupujúcemu náhradné plnenie, poprípade možnosť odstúpenia od kúpnej zmluvy pre Kupujúceho (storno objednávky). Odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo storno objednávky je možné zaslaním e-mailu Kupujúcim. V prípade uhradenia kúpnej ceny Kupujúcim alebo jej časti vopred pred odoslaním tovaru, je povinnosťou Predávajúceho vrátiť všetky platby a teda už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky Kupujúcemu na ním určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. 

X. Práva a povinnosti kupujúceho

10.1 Predávajúci oboznámil Kupujúceho o povinnosti zaplatiť kúpnu cenu. Táto povinnosť je súčasťou objednávky.

10.2 Práva Kupujúceho: Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.

10.3 Povinnosti Kupujúceho:

  • zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu Predávajúcemu v dohodnutej lehote splatnosti, vrátane nákladov za doručenie objednaného tovaru,
  • prevziať tovar, ktorý bol objednaný a dodaný,
  • v dodacom liste potvrdiť prevzatie tovaru svojim podpisom, alebo podpisom ním poverenej osoby.

XI. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

11.1 Pokiaľ dôjde k nemožnosti splniť svoje povinnosti zo strany Predávajúceho, vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy, z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať Kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť Kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre Kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto obchodných podmienok, je Predávajúci povinný vrátiť Kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutú v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, prevodom na účet určený Kupujúcim.

11.2 Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak Predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

11.3 Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

11.4 Začiatok plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy je stanovený na deň, v ktorý kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru alebo pokiaľ:

  • dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  • tovary objednané Kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  • na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.

11.5 Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

11.6 Pri odstúpení od zmluvy sa vyžaduje písomná forma, spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy omylom, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči, alebo pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných podmienok. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

11.7 Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných podmienok, najmä identifikáciu Kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má Predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu Kupujúceho. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle Kupujúci na e-mailovú alebo doručovaciu adresu Predávajúceho uvedenú v týchto obchodných podmienkach v čl. 1. Predávajúci potvrdí Kupujúcemu bezodkladne prijatie formulára.

11.8 V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy Kupujúcim, sa zrušuje od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej Kupujúci odstúpil. Nie je možné požadovať od Kupujúceho žiadne náklady alebo iné platby, ktoré súvisia so zrušením doplnkovej zmluvy, okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3, ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.

11.9 V lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy, je Kupujúci povinný bez zbytočného odkladu zaslať tovar späť na adresu prevádzky Predávajúceho uvedenú v čl. 1 týchto obchodných podmienok, alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru v prevádzke Predávajúceho nachádzajúcej sa na adrese uvedenej v čl.1 týchto obchodných podmienok. To neplatí, ak Predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

11.10 Zásielky poslané späť Kupujúcim na dobierku nebudú Predávajúcim preberané. Odporúča sa tovar poistiť. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto obchodných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

11.11 Náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu znáša Kupujúci. Tovar sa vráti priamo Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí v prípade ak Predávajúci súhlasil, že tieto náklady bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

11.12 Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Kupujúci nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si Predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

11.13 Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s Kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby Kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.

11.14 V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

  • poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Kupujúceho a Kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
  • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
  • predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
  • poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Kupujúceho a Kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
  • predaj tovaru, ktorý bol v čase po uzavretí zmluvy a prevzatí tovaru od Predávajúceho Kupujúcemu zmontovaný, zložený alebo použitý takým spôsobom, že jeho opätovné uvedenie do pôvodného stavu Predávajúcim nie je možné bez vynaloženia zvýšeného úsilia a zvýšených nákladov, napr. zložený alebo zmontovaný nábytok a pod.

11.15 Ustanovenia čl. 11 týchto obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa.

11.16 Ak je spoločne s tovarom poskytnutý Kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim uzatvorená s rozväzovacej podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy Kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosti a Kupujúci je povinný spolu s tovarom Predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.

11.17 Prípadné reklamačné konanie zo strany Kupujúceho na objednaný a dodaný tovar z internetového obchodu www.africkevlasy.sk sa riadi postupom a pravidlami opísanými v zvlášť sekcii, ktorú nájdete na tomto webe ako podstránku s názvom Reklamačný poriadok tu.  

XII. Doručovanie korešpondencie

12.1 Oznámenie týkajúce sa vzťahov Predávajúceho a Kupujúceho, najmä týkajúce sa odstúpenia od kúpnej zmluvy, musí byť doručená písomnou formou prostredníctvom elektronickej pošty na adresy Kupujúceho a Predávajúceho, ak vyložene v kúpnej zmluve nie je stanovené inak, v zmysle nasledovných bodov týchto obchodných podmienok. Oznámenie sa doručujú na príslušnú kontaktnú e-mailovú adresu druhej strany a považujú sa za doručené a účinné okamihom ich odoslania prostredníctvom elektronickej pošty resp. v lehote maximálne 3 nasledovných dní, s výnimkou oznámenia o odstúpení od zmluvy vykonaného Kupujúcim, kedy je odstúpenie účinné, ak je oznámenie Kupujúcim odoslané v lehote na odstúpenie od zmluvy.

12.2 Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty na určené e-mailové adresy. Adresa pre doručovanie e-mailovej písomnej korešpondencie Predávajúceho je info@africkevlasy.sk resp. iné ostatné e-mailové adresy v závislosti od typu riešenej záležitosti, napríklad pre reklamácie to je adresa reklamacie@africkevlasy.sk, pričom adresu elektronickej pošty Kupujúceho tento vyplní pri zadávaní objednávky cez webové rozhranie obchodu resp. pri registrácii do zákazníckeho účtu obchodu.  

12.3 Kupujúci doručuje Predávajúcemu korešpondenciu na e-mailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach resp. uvedenú na webovej stránke Predávajúceho. Predávajúci doručuje Kupujúcemu korešpondenciu na e-mailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.

12.4 Za doručené sa považuje aj oznámenie, ktorého prevzatie bolo adresátom odmietnuté, ktoré nebolo vyzdvihnuté v úložnej dobe, alebo ktoré sa vrátilo ako nedoručiteľné.

12.5 Fyzická adresa Predávajúceho, tzv. prevádzka, na ktorej sa môže uplatňovať reklamácia alebo sa vyzdvihovať objednaný tovar v prípade zvolenia možnosti vyzdvihnúť si tovar osobne, s názvom afro-salón Africké Vlasy, je na adrese Bulharská 70, 821 04 Bratislava - Ružinov, SR.  

XIII. Ochrana osobných údajov

13.1 Všetky informácie, ktoré pri našej spolupráci uvediete, sú dôverné a budeme s nimi tak zaobchádzať. Ak nám k tomu nedáte písomný súhlas, údaje o vás nebudeme iným spôsobom než za účelom plnenia zo zmluvy používať, okrem e-mailovej adresy, na ktorú vám môžu byť zasielané obchodné oznámenia, pretože tento postup umožňuje zákon, ak ho neodmietnete. Tieto oznámenia sa môžu týkať iba podobného alebo súvisiaceho tovaru a možno ich kedykoľvek jednoduchým spôsobom (zaslaním listu, e-mailu alebo preklikom na odkaz v obchodnom oznámení) odhlásiť. E-mailová adresa bude na tento účel uchovávaná po dobu 3 roky od uzavretia poslednej zmluvy medzi zmluvnými stranami.

13.2 Podrobnejšie informácie o ochrane osobných údajov zákazníkov a kupujúcich tohto on-line obchodu www.africkevlasy.sk nájdete v sekcii Ochrana osobných údajov na tomto webovom rozhraní tu. Taktiež podmienky, účel a formu s akou narábame s tzv. súbormi cookies na našom webe nájdete tu.

13.3 Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou, je povinný oznámiť Predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu, e-mailovú adresu a adresu dodania objednaného tovaru.

13.4 Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci v prípade, že je právnickou osobou, je povinný oznámiť Predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, DIČ, prípadne IČ DPH, číslo telefónu, e-mailovú adresu a adresu dodania objednaného tovaru.

13.5 Kupujúci si môže kedykoľvek skontrolovať, zmeniť či aktualizovať poskytnuté osobné údaje po prihlásení sa do svojho zákazníckeho účtu na internetovej stránke elektronického obchodu www.africkevlasy.sk v časti "Môj Účet". Ak si Kupujúci praje zrušiť svoju registráciu stačí napísať e-mail na adresu info@africkevlasy.sk so žiadosťou o jej zrušenie a administrátor internetového obchodu túto jeho registráciu v lehote do 3 dni zruší.

13.6 Predávajúci týmto oznamuje Kupujúcemu, že v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“), Predávajúci ako prevádzkovateľ, bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje Kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov Kupujúceho bude vykonávané Predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s Kupujúcim a spracúvanie osobných údajov Kupujúceho je nevyhnutné na plnenie kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje Kupujúci ako jedna zo zmluvných strán

13.7 Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj súhlas v zmysle ZnOOÚ, aby Predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti Predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch.

13.8 Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi Kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR a nariadeniami Európske Únie o GDPR.

13.9 Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ZnOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedený v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ZnOOÚ bude získavať osobné údaje na iné účely, ako sú uvedené týchto obchodných podmienkach osobitne a zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené a že ich nebude združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iné účely.

13.10 Kupujúci udeľuje Predávajúcemu súhlas podľa bodu 13.6 týchto obchodných podmienok na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov Kupujúceho. Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov Kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže Kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu Kupujúcim Predávajúcemu.

13.11 Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že Predávajúci mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:

  • svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných podmienok,
  • identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí Kupujúcemu objednaný tovar tak, že tieto údaje sú uvedené v akceptácii objednávky,
  • účel spracúvania osobných údajov, ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim,
  • že bude spracúvať osobné údaje Kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu, e-mailovú adresu a adresu doručenia, ak je kupujúci fyzickou osobou a v rozsahu obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, DIČ, prípadne IČ DPH, číslo telefónu, e-mailovú adresu a adresu doručenia, ak je Kupujúci právnickou osobou,
  • že požadované osobné údaje je Kupujúci povinný poskytnúť.

13.12 Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej Predávajúcim.

13.13 Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od Predávajúceho vyžadovať:

  • potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o jeho osobe spracúvané,
  • účel spracúvania osobných údajov,
  • vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní svojich osobných údajov v informačnom systéme a ojeho stave v rozsahu:
    1. identifikačné údaje Predávajúceho a zástupcu Predávajúceho, ak bol vymenovaný,
    2. identifikačné údaje sprostredkovateľa; to neplatí, ak Predávajúci pri získavaní osobných údajov nepostupuje podľa § 34 ZnOOÚ,
  • vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jeho osobné údaje na spracúvanie,
  • vo všeobecne zrozumiteľnej forme odpis jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
  • doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky spracúvania osobných údajov potrebné pre Kupujúceho na zaručenie jej práv a právom chránených záujmov v rozsahu najmä:
    1. poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované osobné údaje; ak Predávajúci získava osobné údaje Kupujúceho na základe súhlasu Kupujúceho podľa ZnOOÚ, oznámi jej aj čas platnosti súhlasu, a ak Kupujúceho povinnosť poskytnúť osobné údaje vyplýva z priamo vykonateľného právne záväzného aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo zákona, Predávajúci oznámi Kupujúcemu právny základ, ktorý jej túto povinnosť ukladá, a upovedomí ju o následkoch odmietnutia poskytnúť osobné údaje,
    2. informácie o tretích stranách, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,
  • okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,
  • formu zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,
  • tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín uskutoční prenos osobných údajov,
  • opravu jeho nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
  • likvidáciu jeho osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
  • likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu ZnOOÚ alebo iného platného právneho predpisu SR.

13.14 Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u Predávajúceho namietať voči:

  • spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu,
  • využívaniu osobných údajov uvedených v § 31 na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
  • poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 31 na účely priameho marketingu.

13.15 Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u Predávajúceho namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 31 ZnOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jeho práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka Kupujúceho je oprávnená, Predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie Kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.

13.16 Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má právo u Predávajúceho kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu Predávajúceho, ktoré by malo pre neho právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jeho osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať Predávajúceho o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom Predávajúci je povinný žiadosti Kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba. O spôsobe preskúmania a výsledku zistenia Predávajúci informuje Kupujúceho v lehote podľa ods. 13.17 týchto obchodných podmienok. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov Kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov Predávajúci vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke Kupujúceho, alebo ak Predávajúci na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov Kupujúceho.

13.17 Ak Kupujúci uplatní svoje právo písomne a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú v zmysle ZnOOÚ; žiadosť podanú elektronickou poštou alebo faxom Kupujúci doručí písomne najneskôr do troch dní, odo dňa jej odoslania elektronickou formu, na adresu prevádzky Predávajúceho.

13.18 Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom oznámenie Úradu na ochranu osobných údajov. Ak Kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca.

13.19 Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť Kupujúceho podľa tohto čl. 13 týchto obchodných podmienok, resp. vyhovieť požiadavkám Kupujúceho podľa ZnOOÚ a písomne ho informovať najneskoršie do 30 dní od prijatia žiadosti alebo požiadavky.

13.20 Obmedzenie práv Kupujúceho podľa ZnOOÚ Predávajúci bezodkladne písomne oznámi dotknutej osobe a Úradu na ochranu osobných údajov.

13.21 Predávajúci oznamuje týmto Kupujúcemu, že v súlade s ZnOOÚ pri spracúvaní osobných údajov Kupujúceho sa predpokladá, že osobné údaje Kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhu príjemcov:

  • Packeta Slovakia, s. r. o. so sídlom Kopčianska 3338/82A, Bratislava - mestská časť Petržalka 851 01, IČO: 48 136 999, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel Sro, Vložka číslo 105158/B,
  • Slovenská pošta, a. s. so sídlom Partizánska cesta 9, Banská Bystrica 975 99, IČO: 36 631 124, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel Sa, Vložka číslo 803/S,
  • Zaslat s.r.o. so sídlom Krkonošská 1607/10, Praha 2 - mestská časť Vinohrady 120 00, IČO: 03672808, zapísaná v Obchodnom registri mestského súdu v Prahe, spis číslo C236113,
  • Shoptet, a.s. so sídlom Dvořeckého 628/8, Praha 6 - mestská časť 169 00, IČO: 28935675, zapísaná v Obchodnom registri mestského súdu v Prahe, spisová značka B25395,
  • GOPAY s. r. o. so sídlom Planá 67, České Budějovice 370 01, IČO: 26046768, zapísaná v Obchodnom registri krajského súdu v Českých Budějoviciach, Oddiel C, vložka 11030
  • PAMA TREND a spol. s.r.o. so sídlom Bulharská 70, Bratislava 821 04, IČO: 31 378 536, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel Sro, Vložka číslo 7522/B.

XIV. Zasielanie obchodných oznámení a ukladanie cookies

14.1 Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií súvisiacich s tovarom, službami alebo podnikom Predávajúceho na elektronickú adresu Kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení Predávajúcim na elektronickú adresu Kupujúceho.

14.2 Kupujúci súhlasí alebo nesúhlasí s ukladaním súborov tzv. cookies na jeho počítač, resp. do jeho prehliadača, čo potvrdí alebo odmietne na vyskakovacej lište cookies v tomto webovom obchode zakliknutím virtuálneho tlačidla Povoliť všetko, Všetko vypnuté, prípadne si upraví voľby cookies podľa seba a potvrdí tlačidlom Potvrdiť moje voľby. V prípade, že je nákup na webovej stránke možné vykonať a záväzky Predávajúceho z kúpnej zmluvy plniť, bez toho aby dochádzalo k ukladaniu tzv. súborov cookies na počítač Kupujúceho, môže Kupujúci súhlas kedykoľvek odvolať otvorením odkazu Upraviť nastavenie cookies na spodnej strane podstránok webového obchodu.

14.3 Viac informácií o ukladaní a spracovaní súborov cookies v rámci tohto internetového obchodu nájdete v príslušnej podstránke tohto webu s názvom Súbory cookies tu.

XV. Mimosúdne riešenie sporov

15.1 K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom P. O. BOX č. 5, Bajkalská 21/A, 820 07 Bratislava, internetová adresa: https://www.soi.sk/sk. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúce sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim z kúpnej zmluvy.

15.2 Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

15.3 Kupujúci má právo požiadať Predávajúceho o nápravu, v prípade ak má pocit, že Predávajúci porušil jeho práva alebo nevybavil reklamáciu tak, aby bol aj on spokojný. Ak Predávajúci do 30 dní na žiadosť neodpovie alebo na ňu odpovie odmietavo, Kupujúci môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. Podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. sú ARS subjektmi orgány a oprávnené právnické osoby. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Žiadosť môže podať tiež online prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO. 

15.4 Alternatívne riešenie sporov je vyhradené výlučne pre spotrebiteľov fyzické osoby, nie nakupujúcich podnikateľov. Riešenie sporu prebieha medzi spotrebiteľom (Kupujúcim) a Predávajúcim, ktorí uzavreli zmluvu na diaľku, a ktorých spor má hodnotu vyššiu ako 20 EUR. Maximálny poplatok, ktorý môže ARS požadovať je 5 EUR od Kupujúceho, na úhradu nákladov. 

XVI. Zachovanie mlčanlivosti

16.1 Kupujúci je povinný bezpodmienečne zachovávať mlčanlivosť o všetkých dôležitých informáciách, ktoré sú mu sprístupnené v súvislosti s dodaním tovaru od Predávajúceho, ktoré môže Predávajúci považovať s ohľadom na okolnosti jednoznačne za obchodné alebo firemné tajomstvo, a ktoré majú byť zachované ako dôverné, s výnimkou informácií, ktoré sú všeobecne známe z verejných zdrojov.

XVII. Záverečné ustanovenia

17.1 Všetky dohody medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadi právnym poriadkom a platnými zákonmi Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi výlučne právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva Kupujúceho vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

17.2 Predávajúci nie je vo vzťahu ku Kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexy správania v zmysle ustanovenia § 3 ods. 1 písm. n) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku.

17.3 Všetky práva k webovým stránkam Predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozloženie stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, patria Predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu Predávajúceho.

17.4 Ak je niektoré ustanovenia obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanovenia čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.

17.5 Znenie týchto obchodných podmienok môže Predávajúci meniť či doplňovať kedykoľvek. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

17.6 Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwérové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením alebo účelom.

17.7 V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu doručenú obom zmluvným stranám aspoň po jednom origináli. 

17.8 Na vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

17.9 Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči Kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy na diaľku. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a zároveň aj s reklamačnými podmienkami tohto e-shopu oboznámil, prečítal si ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

17.10 Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná žiadnym tretím stranám.

17.11 Prílohou týchto obchodných podmienok je vzorový formulár - Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku a Poučenie o uplatnení práva Kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej medzi Predávajúcim a Kupujúcim.

Ak máte námety alebo nápady na zlepšenia tohto nášho webu a webového e-obchodu a/alebo sekcie "Obchodné podmienky", prosím napíšte nám na e-mail: info@africkevlasy.sk.

Tieto obchodné podmienky boli vypracované v Bratislave tímom e-shopu Africké Vlasy a nadobúdajú účinnosť dňom 01.01.2024.

 

Príloha 1

Formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku

v zmysle § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov o a zmene a doplnení niektorých zákonov.

Predávajúci: Africké Vlasy s. r. o., IČO: 54 808 308, Záhradnícka 46/A, Bratislava - mestská časť Ružinov 821 08, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III oddiel: sro, vložka číslo: 163246/B, DIČ: 2121798470, Prevádzka: Bulharská 70, Bratislava - mestská časť Ružinov 821 04

Telefón: +421 905 854 266, E-mail: reklamacie@africkevlasy.sk

Kupujúci:

Meno a priezvisko:

 .....................................................................

Ulica a číslo:

 .....................................................................

Mesto a PSČ:

 .....................................................................

Telefón:

 .....................................................................

E-Mail:

 .....................................................................

 

Týmto Vám oznamujem, že odstupujem od uzavretej  (vyberte jednu z možností):

kúpnej zmluvy   [   ]                                    zmluvy o poskytnutí služby   [   ]

Predmet zmluvy bol zakúpený na webovej stránke (e-shope): .........................................

Bola mi zaslaná potvrdená objednávka číslo:

...........................................................

Zo dňa:

........................................................... 

Číslo faktúry:

........................................................... 

Tovar mi bol doručený dňa (deň prevzatia):

.......................................................

Žiadam preto o vrátenie (ponechajte len jednu možnosť):

[   ]   plnej hodnoty faktúry (všetok tovar je predmetom odstúpenia od zmluvy)

[   ]   čiastočnej hodnoty faktúry (len určitá časť z tovarov je predmetom odstúpenia od zmluvy)

Názov vráteného predmetu zmluvy a počet kusov (iba ak vraciate len časť predmetu zmluvy): .......................................................................................

Požadovaná hodnota k vráteniu:

 .....................................................

Požadovanú sumu mi vráťte spôsobom:

 

[   ]   poštovým poukazom na moju adresu (uvedená hore):

[   ]   prevodom na účet, číslo (IBAN) a kód banky:

 ..................................................................................

 ..................................................................................

Ak tovar nie je súčasťou zásielky, beriem na vedomie skutočnosť, že predávajúci nie je povinný vrátiť peniaze do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, do momentu pokiaľ mu nie je dodaný tovar, alebo nepreukážem zaslanie tohto tovaru.

Najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia som povinný / povinná zaslať tovar predávajúcemu.

 

V ...................................... Dňa ..............................

.........................................

  Meno a priezvisko (podpis) 

 

Príloha 2

 Poučenie o uplatnení práva kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy

1. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku

Máte právo odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie 14 dní odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar.

Pri uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy jednoznačným vyhlásením - napríklad listom zaslaným poštou na adresu prevádzky Predávajúceho alebo elektronickou poštou vo forme e-mailu na adresu:

Prevádzka: Bulharská 70, Bratislava - mestská časť Ružinov 821 04 (SR), Telefón: +421 905 854 266, E-mail: reklamacie@africkevlasy.sk.

Prevádzkovateľ: Africké Vlasy s. r. o., IČO: 54 808 308, Záhradnícka 46/A, Bratislava - mestská časť Ružinov 821 08, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III oddiel: Sro, vložka číslo: 163246/B, DIČ: 2121798470.

Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý sa nachádza ako Príloha č. 1 obchodných podmienok nášho e-shopu www.africkevlasy.sk, resp. Vám bola aj zaslaná ako príloha k e-mailu s potvrdením Vašej objednávky. V prípade záujmu máte možnosť vyplniť a zaslať tento vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od kúpnej zmluvy aj elektronicky e-mailom alebo prostredníctvom našej internetovej stránky www.africkevlasy.sk cez kontaktný formulár. Ak využijete túto možnosť, prijatie odstúpenia od kúpnej zmluvy Vám bezodkladne potvrdíme e-mailom, resp. na inom trvanlivom nosiči.

Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame ani na náklady za doplnkové služby, ak boli predmetom zmluvy a ak došlo k ich úplnému poskytnutiu. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto kúpnej zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, pokiaľ ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť, podľa toho, čo nastane skôr.

Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na adresu našej prevádzky bez zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete alebo prinesiete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.

Upozorňujeme Vás, že v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním v čase od jeho doručenia do momentu jeho vrátenia iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.